W obecnym tu wydaniu książki postanowiłem zamieścić dodatkowe ilustracje, przygotowane przeze mnie (tłumacz) na potrzeby zobrazowania wyglądu poszczególnych bohaterów, otoczenia, bądź wydarzeń. Tym razem zdecydowałem się eksperymentalnie skorzystać z nowego narzędzia jakie w ostatnim czasie udostępniono publicznie. Mowa tu o technologii generowania obrazów przez algorytmy AI (sztucznej inteligencji) w oparciu o wytyczne dostarczanie przez użytkownika do odpowiedniej konsoli.
Brzmi to niezwykle, lecz osobiście technologię taką postrzegam jako po prostu kolejne narzędzie do tworzenia grafiki komputerowej. Możemy użyć tu prostej analogii tego typu: kiedyś wszystkie warzywa i owoce trzeba było kroić, lecz w pewnym momencie pojawiła się technologia blendera kuchennego, która daje możliwość włożenia do niej różnych składników w różnych proporcjach, po czym po jej uruchomieniu otrzymujemy nowy produkt będący połączeniem włożonych wcześniej składników.
Podobnie wygląda to w przypadku generatora grafiki AI, kluczem są włożone do niego składniki w postaci opisów tekstowych, specjalnych komend, czy grafik poglądowych, które zdecydują o tym jaki powinien być efekt końcowy. Przykładowo do stworzenia grafiki Saraf kluczowe było dostarczenie wytycznych typu: wiek, budowa ciała, rodzaj włosów, pochodzenie etniczne, typ osobowości, profesja, w jakiej ma znajdować się pozycji, szczegóły otoczenia, światło, typ aparatu, obiektyw dla wygenerowanej grafiki itp.