28.03.2021
Kiedyś ktoś powiedział, że "jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów" i mogę powiedzieć, że w przypadku mojej osoby stwierdzenie to jest w pełni trafne. Każdy z nas jest nieco inny, niektórym wystarczy czysty tekst i są zadowoleni, jednak moja osoba uwielbia wizualny aspekt rzeczywistości. Kiedy zapytać mnie o czym był dany tekst, książka, to po czystym tekście w miarę będę kojarzył, lecz jeśli tekst był rozbudowany o elementy wizualne, to skojarzenie jest niemal natychmiastowe i dokładniejsze. Obrazy pełnią u mnie rolę bardzo ważnych punktów nawigacyjnych, zakładek, dzięki którym znacznie wygodniej jest mi poruszać się w zasobach informacyjnych.
Do oryginalnej angielskiej wersji Przepowiedni Dormana przygotowane zostały elementy graficzne mogące pomóc zanurzyć się w fabułę powieści. Na elementy te składają się niektóre tła (wykorzystywane w formacie bibliotecznym), kilka okładek, różne grafiki towarzyszące (część z nich znajduje się w dziale Galeria książki), a także kilka ilustracji niektórych postaci z powieści. Dla mnie naturalnym odruchem podczas wprowadzania nowej postaci jest wyobrażenie jej sobie z możliwie najdokładniejszymi szczegółami. Przy okazji jest to świetny trening dla wyobraźni. Oczywiście sposobości, aby używać wyobraźnię do generowania tryskających życiem scen, niczym z wielkiej produkcji filmowej, mamy podczas lektury co nie miara. Jako swojego rodzaju punkty zaczepienia, postanowiłem stworzyć wizytówki kluczowych postaci z książki.
Mimo, że mam je przed oczami wyobraźni, to sam chętnie korzystam z wizytówek, które pomagają w klarownym uporządkowaniu sobie postaci i są świetnym punktem startowym do generowania wewnętrznych animacji wydarzeń z książki. Na razie mój talent malarski nie jest na tyle rozwinięty, aby adekwatnie odwzorować postacie, lecz mam aktywne pewne umiejętności w tworzeniu kompozycji cyfrowych i na tym narzędziu się skupiłem. Poznając postać z książki, samoczynnie pojawiają mi się skojarzenia z postaciami, które gdzieś już widziałem, czasami trafiam na nią wyszukując obrazów według klucza cech postaci. W ten sposób, używając technik kompozycyjnych w programach graficznych, tworzę przykładowe reprezentacje wizualne postaci. Dla klarowności każda wizytówka opatrzona jest źródłem inspiracji, którym kierowałem się podczas tworzenia kompozycji. Baza wizytówek będzie rozbudowywana z biegiem fabuły książki.
Elorin