Aktualności
Część 5 - Rozdział 19: Umyślne Pominięcie
10.04.2021
Ciąg dalszy wydarzeń wokół monolitu Wyroczni...
Tymczasem Samuela odwiedza dr Hano - królewski doradca naukowy...
- Biblioteka WM / Część 5 Strona: 3 lub Zakładka: Rozdział 19
- Wersja w pdf
Część 4 - Rozdział 18: Krótszy Lont
05.04.2021
W ostatnim rozdziale Części Czwartej Hugelitod udaje się z Toremem na miejsce monolitów Wyroczni...
Kamil musi zmierzyć się z nawarstwionymi zdarzeniami jakie rozpoczął...
- Biblioteka WM / Część 4 Strona: 85 lub Zakładka: Rozdział 18
- Wersja w pdf
Część 4 - Rozdział 17: Niechciane Uczestnictwo - Fragment 2
04.04.2021
Bartłomiej spotyka się z Samuelem i informuje go o obrocie spraw...
Hugelitod prosi o rozmowę z Toremem...
- Biblioteka WM / Część 4 Strona: 79 lub Zakładka: Rozdział 17 - Fragment 2
- Wersja w pdf
Część 4 - Rozdział 17: Niechciane Uczestnictwo - Fragment 1
03.04.2021
W rozdziale tym dowiadujemy się więcej o pochodzeniu i historii Wyroczni Dormana...
Z pozoru prosta rozmowa z Wyrocznią daje sposobność rekonceptualizacji zdawałoby się spraw oczywistych...
- Biblioteka WM / Część 4 Strona: 66 lub Zakładka: Rozdział 17 - Fragment 1
- Wersja w pdf
Część 4 - Rozdział 16: Nurty Apokryficzne - Fragment 2
01.04.2021
Dalsza część rozmowy Hugelitoda z Karnomenem. Kamil składa raport dowódcy Punktu Zaopatrzeniowego...
- Biblioteka WM / Część 4 Strona: 57 lub Zakładka: Rozdział 16 - Fragment 2
- Wersja w pdf
Część 4 - Rozdział 16: Nurty Apokryficzne - Fragment 1
30.03.2021
W obserwatorium dochodzi do rozmowy Karnomena z Hugelitodem...
- Biblioteka WM / Część 4 Strona: 51 lub Zakładka: Rozdział 16 - Fragment 1
- Wersja w pdf
Dział Wizytówki Postaci
28.03.2021
Mimo, że angielska wersja książki Przepowiednia Dormana wyszła już jakiś czas temu, to jeszcze jej nie czytałem. Nie chciałem jej czytać powierzchownie, lecz wychwycić możliwie każdy niuans fabuły, a do tego wiedziałem, że będę potrzebował wykonać jej przekład na polski. A więc z pełną ciekawością i otwartością poznaję dalsze losy bohaterów wraz z tłumaczeniem kolejnych fragmentów. Kiedyś ktoś powiedział, że "jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów" i mogę powiedzieć, że w przypadku mojej osoby stwierdzenie to jest w pełni trafne. Każdy z nas jest nieco inny, niektórym wystarczy czysty tekst i są zadowoleni, jednak moja osoba uwielbia wizualny aspekt rzeczywistości. Kiedy zapytać mnie o czym był dany tekst, książka, to po czystym tekście w miarę będę kojarzył, lecz jeśli tekst był rozbudowany o elementy wizualne, to skojarzenie jest niemal natychmiastowe i dokładniejsze. Obrazy pełnią u mnie rolę bardzo ważnych punktów nawigacyjnych, zakładek, dzięki którym znacznie wygodniej jest mi poruszać się w zasobach informacyjnych.
Do oryginalnej angielskiej wersji Przepowiedni Dormana przygotowane zostały elementy graficzne mogące pomóc zanurzyć się w fabułę powieści. Na elementy te składają się niektóre tła (wykorzystywane w formacie bibliotecznym), kilka okładek, różne grafiki towarzyszące (część z nich znajduje się w dziale Galeria książki), a także kilka ilustracji niektórych postaci z powieści. Dla mnie naturalnym odruchem podczas wprowadzania nowej postaci jest wyobrażenie jej sobie z możliwie najdokładniejszymi szczegółami. Przy okazji jest to świetny trening dla wyobraźni. Oczywiście sposobości, aby używać wyobraźnię do generowania tryskających życiem scen, niczym z wielkiej produkcji filmowej, mamy podczas lektury co nie miara. Jako swojego rodzaju punkty zaczepienia, postanowiłem stworzyć wizytówki kluczowych postaci z książki.
Mimo, że mam je przed oczami wyobraźni, to sam chętnie korzystam z wizytówek, które pomagają w klarownym uporządkowaniu sobie postaci i są świetnym punktem startowym do generowania wewnętrznych animacji wydarzeń z książki. Na razie mój talent malarski nie jest na tyle rozwinięty, aby adekwatnie odwzorować postacie, lecz mam aktywne pewne umiejętności w tworzeniu kompozycji cyfrowych i na tym narzędziu się skupiłem. Poznając postać z książki, samoczynnie pojawiają mi się skojarzenia z postaciami, które gdzieś już widziałem, czasami trafiam na nią wyszukując obrazów według klucza cech postaci. W ten sposób, używając technik kompozycyjnych w programach graficznych, tworzę przykładowe reprezentacje wizualne postaci. Dla klarowności każda wizytówka opatrzona jest źródem inspiracji, którym kierowałem się podczas tworzenia kompozycji. Baza wizytówek będzie rozbudowywana z biegiem fabuły książki.
Elorin